Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-04-07T23:37:35+02:00
3(a+b)²
co w tym trudnego gdy masz a i b dane??

3(-5+3)²=3(-2)²=3*4=12
2009-04-07T23:38:03+02:00
3(a+b)² = 3(a²+2ab+b²) = 3a² + 6ab + 3b²

a = -5
b = 3

3a² + 6ab + 3b²

3 x 25 + 6 x -5 x 3 + 3 x 9 = 75 - 90 + 27 = 12
2009-04-07T23:39:16+02:00
Można tu użyć wzór skróconego mnożenia (a+b)² = a² + 2ab + b²

3 * ( -5 + 3 )² = 3* (25 + -30 + 9) = 75 - 90 + 27 = 12

:)