1 gimnazjum Puls życia

ćw2 / str 28
Zaznacz prawidłowe zakończenie zdania.

ćw4 /str 29
a)wymień glony występujące w Bałtyku, które są składnikiem fitoplanktonu.
b) Wyjaśnij, co to jest zakwit glonów i jakie czynniki sprzyjają powstaniu zakwitów.
c) Omów sezonową zmienność w składzie fitoplanktonu.

ćw5 / str29
Rozwiąż logogryf

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T14:07:47+01:00
Cw.2 str.28
heterotrofami
Ćw.4 str.29
a) Są to głównie okrzemki, bruzdnice i sinice.
b) Zakwit glonów to ich rozmnażanie. Sprzyjają temu:
ilość światła, odpowiednia temp. wody.
c) Latem ze wzrostem temp. zamiast okrzemków pojawiają się sinice. Wiosną kiedy w wodzie jest dużo biogenów zaczynają kwitnąć okrzemki, a zaraz potem bruzdnice.
Zad.5 str.29
1.srętnica
2.listownica
3.krasnorosty
4.bruzdnica
5.plecha
6.zielenice
Hasło: Sinice to glony występujące w Bałtyku.
77 4 77
2010-02-02T14:08:52+01:00
Ćw2 / str 28
Wszystkie grzyby są HETEROTROFAMI.

ćw4 /str 29
a)okrzemki, bruzdnice, sinice
b)Oznacza to, że nagle zaczyna być ich bardzo dużo. Zakwitowi sprzyja duża ilość światła słonecznego oraz ocieplenie się wody.
c)wiosną - okrzemki, bruzdnice;
latem - sinice;
jesienią - okrzemki, bruzdnice;
zimą - liczebność planktonu jest bardzo niska

ćw5 / str29
1. SKRĘTNICA
2. LISTOWNICA
3. KRASNOROSTY
4. BRUZDNICE
5. PLECHA
6. ZIELENICE

Hasło: SINICE to glony należące do królestwa bakterii.
13 4 13
2010-02-02T14:11:45+01:00
Cw.2
Wszystkie grzyby są pasożytami
Cw.4
a)
okrzemki, bruzdnice, sinice
b)
Zakwit glonów jest to wypuszczanie toksyn.
c)
Podczas pór roku z dużą intensywnoscią swiatła wydostaje śie dużo toksyn
Ćw.5
1 SKRĘTNICA
2 LISTOWNICA
3 KRASNOROSTY
4 BRUZDNICA
5 PLECHA
6 ZIELENICE
Hasło: Śinica- to glon morski bardzo niebespieczny


Prosze :)
11 3 11