Odpowiedzi

2010-02-02T14:54:13+01:00
Wiek XVIII to bez wątpienia wiek wynlazków. Najaważniejsze z nich to:
- statek parowy z kołem łopatkowym
- fortepian
- termometr rtęciowy (Gabriel Farenheit)
- karabin maszynowy
- piorunochron
- przemysłowa maszyna parowa (James Watt)
- łódź podwodna
- balon wypełniony gorącym powietrzem (Etienne i Jaques Montgolfier)
- oświetlenie gazowe
- prasa hydrauliczna
- telegraf
Wynalazki te zmieniły przede wszytkim życie ludzi i sposób wykonywanej pracy. Np. silnik parowy, moim zdaniem najważniejszy przyczynił się do tego, że ludzie nie musieli wykonywać pracy ręcznie. Maszyna ta produkowała tkaniny czy też przejeła ciężką pracę w kopalniach. Niestety to włąsnie one sprawiły rozpoczęcie rewolucji w Anglii. Pozostałe wynalazki ułatwiają nam życie do dziś. Jak na przykład fortepian czy też termometr rtęciowy. Wynalazki są z pewnością czymś niezwykłym. Ważne jest jednak również to, aby wykorzystać je ,,z głową".
19 3 19
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T14:56:10+01:00
-zastosowanie tlokowego silnika parowego- tworzono maszyny napedzane na pare m.in statki parowe pociagi -->usprawniona komunikacja i jej rozwoj
-mechaniczna młockarnia - rolnicy mieli ulatwniona prace,rozwoj rolnictwa
-piorunochron- ochrona budynkow przed piorunami
-oparcowanie termomertru w skali 0-100 przez Celsjusza co pozwolilo na lepsze odczytywanie temperatur i rowniez mialo zastosowanie w przemysle hutniczym
-kondensator elektryczny- umozliwil magazynowanie ladunkow elektrycznych
-wielowrzocienowa przedzarka oraz mechaniczne krosno - moglo sie rozwijac tkactwo, wiecej tkanin, ubran itp
-balon - zapoczatkowanie rozwoju lotnictwa
-granat- nowa bron

pozdrawiam ;-)

12 3 12