Agnieszka jest starsza od Magdy o 5 lat. Agnieszka mówi, że gdyby każda z nich była dwukrotnie strsza, to Magda byłaby młodsza o 7 lat. Czy Agnieszka nie pomyliła się w obliczeniach?
Tylko proszę o rozwiązanie liczbowe a nie że Agnieszka sie pomyliła

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T14:39:36+01:00
X- lata Magdy
5+x- lata agnieszki
ich wiek po tym, gdyby były dwukrotnie starsze:
2x-lata Magdy
2*(5+x)=10+x- lata Agnieszki
odp. Także ja widzisz Agnieszka była by starsz a o 10lat . ;)
2010-02-02T14:49:13+01:00
Agnieszka jest starsza od Magdy o 5 lat. Agnieszka mówi, że gdyby każda z nich była dwukrotnie strsza, to Magda byłaby młodsza o 7 lat. Czy Agnieszka nie pomyliła się w obliczeniach?

x+5-wiek Angnieszki
x-wiek Magdy

2x=2(x+5)
0=10

Pomyliła się, bo powinno wyjść 7.
1 5 1