Odpowiedzi

2009-10-06T16:45:39+02:00
Reakcja ruchowa (zwrot lub wygięcie) roślin i niższych zwierząt prowadzących osiadły tryb życia na bodźce zewnętrzne działające kierunkowo (np. na światło, wilgotność środowiska), dodatnia w kierunku działania bodźca lub ujemna w kierunku przeciwnym; także wrodzona zdolność organizmów do wykonywania takich ruchów

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-06T16:48:36+02:00
Tropizm - jest to reakcja roslin polegajacych na wygięciu ,,ciała" lub jego części w kierunku działającego bodźca np. światła, przyciagania ziemskiego, źródła wody

Jego rodzaje to:
fototropizm
geotropizm
hydrotropizm
2009-10-06T16:54:48+02:00
Tropizm to nic innego jak ruch pewnego organizmu roślinnego, na stałe przytwierdzonego do podłoża, będący odpowiedzią organów rośliny na fizyczny bądź chemiczny bodziec kierunkowy.( np: wygięcie łodygi i liści w stronę światła, wzrost korzenia, wynikające z oddziaływania siły ciężkości.)

Tropizm dzielmy na:
- fototropizm (przykład z wygięciem łodygi w stronę światła)
- geotropizm
- chemotropizm
- tigmotropizm <========raczej mało znane pojęcie na poziomie gimnazjum.