Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T14:43:55+01:00
Nadnercza - gruczoły wydzielania dokrewnego zbudowanego z kory i rdzenia.

Nałóg - zły szkolidwy dla zdrowia nawyk
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-02T14:45:33+01:00
Naług- to jest coś takiego bez czego dany człowiek nie może się obejśc i jes od tego uzależniony.

Nadnercza- niewielki gruczoł wydzielania wewnętrznego położony na górnym biegunie nerki.
2010-02-02T14:46:30+01:00
Nadnercze, inaczej gruczoł nadnerczowy wydzielania wewnętrznego położony zaotrzewnowo na górnym biegunie nerki.

Nadnercza składają się z części korowej i rdzeniowej różnych pod względem budowy i czynności. Kora stanowi główną masę gruczołu - około 80-90% całego nadnercza. Składa się z trzech warstw o różnej budowie histologicznej: kłębkowatej , pasmowatej i siatkowatej.




Nałóg to zakorzeniona dysfunkcja sprawności woli przejawiająca się w chronicznym podejmowaniu szkodliwych dla organizmu decyzji, które są sprzeczne z przesłankami rozeznania intelektualnego.

Przyczyną nałogu jest mentalne uzależnienie od bodźca lub grupy bodźców, przejawiające się dezintegracją władz psychicznych: intelektu i woli. W odróżnieniu jednak od uzależnienia, będącego jedynie składową, w nałogu mamy do czynienia ze świadomym łamaniem imperatywów rozeznania intelektualnego