Odpowiedzi

2010-02-02T15:00:15+01:00
1. metaliczn - rtec, wykorzystywana w produkcji chloru i sody, w procesie elektrolizy NaCl,
2. innymi rozpuszczalniki sa metale a bardziej stopy, choc ten typ jest specyficzny
3. alkohole - w domach stosowany jako wywar, z owoców, dobrze rozzpudzcza wiele substancji organicznych w tym witamin,wyzsze alkohole
4. CO2 przy w warunkach krytycznych sluzy do produkcji kawy rozpuszczalnej, rozpuszcza w sobie kofeine.
5. nafta dobrze usuwan plamy pochodzenia oeljów mineralnych i syntetycznych
mozna wymienic mase przedewszytkim rozpuszczalników organicznych:
aceto - zmywacz do poznokci,
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T19:40:10+01:00
Benzyna - czyści plamy po tłuszczu
alkohol - Alkohole mają wyższe temperatury wrzenia i znacznie lepiej rozpuszczają się w wodzie aniżeli węglowodory, z których się wywodzą.
Terpentyna - rozpuszcza tłuszcze, parafiny, żywice i in. substancje organiczne.
Glikol etylenowy - jest używany jako dodatek zapobiegający zamarzaniu wody (stosowany jako płyn do chłodnic samochodowych). Glikol etylenowy znajduje również zastosowanie w przemyśle
1 1 1