Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T15:12:57+01:00
W Mezopotamii wyksztalcilo sie pismo klinowe.Litery żlobiono rylcem w tabliczkach z gliny lub metalu np srebra. Rylec byl wykonany z gliny lub kosci i mial rozne np trojkatne zakonczenie stad charakterystyczny wyglad pisma.W pismie mezopotamii zespoly kresek oznaczaly cale wyrazy.
Zaś w Egipcie do pisania uzywano hieroglifów o charakterze obrazowym. Kazdy obraz oznaczal inny wyraz. Pisano na papirusie a z czasem na pergaminie. Na papirusie latwiej bylo pisac gdyz nie wymagalo to ciezkiego zlobienia rylcem , litary zapisywano barwnikiem . pozwalalo to na zapis wyraznych obrazow .
46 4 46
2010-02-02T15:15:48+01:00
Posługiwano się glinianymi tabliczkami, wpływało to na kształt pisma, gdy była miękka to ładniej im to wychodziło, bo mogli się do tego lepiej przyłożyć.
76 3 76