Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T15:07:45+01:00
Glej - tkanka podporowa układu nerwowego pełniąca jednocześnie funkcje ochronna , odżywcza i izolacyjną.
1 5 1
2010-02-02T15:08:15+01:00
GLEJ anat. tkanka glejowa, tkanka zwierzęca powstała z mezodermy zbudowana z nienerwowych komórek podporowych umiejscowionych w ośrodkowym układzie nerwowym mających liczne wypustki (tzw. komórek gwiaździstych), które oddzielają od siebie synapsy, komórki nerwowe od krwi w naczyniach włosowatych, pełniących również funkcje odżywcze i ochronne. 2. biol., geol. warstwa gleby bagiennej o niebieskawej lub zielonkawej barwie nadawanej przez związki żelaza powstałe w warunkach beztlenowych.
2010-02-02T16:07:06+01:00
LEJ anat. tkanka glejowa, tkanka zwierzęca powstała z mezodermy zbudowana z nienerwowych komórek podporowych umiejscowionych w ośrodkowym układzie nerwowym mających liczne wypustki (tzw. komórek gwiaździstych), które oddzielają od siebie synapsy, komórki nerwowe od krwi w naczyniach włosowatych, pełniących również funkcje odżywcze i ochronne. 2. biol., geol. warstwa gleby bagiennej o niebieskawej lub zielonkawej barwie nadawanej przez związki żelaza powstałe w warunkach beztlenowych.