Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-02T15:13:28+01:00
X-liczba dziesiatek
y-liczba jedności

x+y=13
10y+x=10x+y-27

x+y=13
9y-9x=-27|:9

x+y=13
y-x=-3 => y=x-3

x+(x-3)=13


2x-3=13

2x=16
x=8

y=x-3=> y=8-3=5
szukana liczba to : 85
2010-02-02T15:20:11+01:00
X- liczba dziesiątek
y- liczba jedności

x+y=13}
10y+x=10x+y-27}
______________________
x+y=13
x=13-y

10y+13-y=10(13-y)+y-27
9y+13=130-10y+y-27
9y+13=103-9y |+9y
18y+13=103 |-13
18y=90 |/18
y=5

x+5=13 |-5
x=8

10*8+5=85