Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-02T15:15:57+01:00
E=12 cm
f=16 cm
mamy dwa wzory na pole rombu, najpierw wykorzystam pierwszy :

P=1/2 * e * f
P=1/2 * 12 * 16
P=6 * 16
P=96

teraz drugi wzór :

P=a * h

ale nie znamy jeszcze a, policzymy je :

(1/2 * 12)^2 + (1/2 * 16)^2 = a^2
6^2 + 8^2 = a^2
a^2 = 36 + 64
a^2 = 100
a=pierw(100)
a=10

wracając do wzoru :

P=a * h
podstawiamy to co już znamy
96 = 10 * h /: 10
h=9,6 cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T15:17:08+01:00
Połówki przekatnych rombu tworzą z bokiem rombu a Δ prostokątny

z pitagorasa obliczam bok a
d₁=12cm
d₂=16cm

a²=6²+8²
a²=36+64
a²=100
a=10cm

pole=½d₁d₂=½×12×16=96cm²

pole=ah
96=10h
h=96:10
h=9,6cm
odp. wysokosc rombu ma 9,6cm