MATEMATYKA

1. Przepisz podane wyrażenia, zaznacz w jednakowy sposób wyrazy podobne i zredaguj je.

a. -2+3xy-2-xy+2xy
b. 2g+3gk+2g-5gk-3g
d. 2x+3y-2xy+4x+5y
e. 2ab-3ac+4bc+6ac-2bc+9
f. xy+4xy-5+xy+-4xy

2. Zredaguj w podanym wyrażeniu wyrazy podobne. Oblicz wartość liczbową tego wyrażenia.

a. x+x+x+x+x dla x= -2
b. x+y+y+z+x+z+x+z+x dla x=3, y=2, z=1
c. a+b+2c+2a+3b+4b+3a+3c dla a=0,5, b=4, c=0,1
d. 4x+2y+2-3z-2x+3y+7z+4 dla x=1/2, y=1/5, z=1/4

Dla ułatwienia ;]
Matematyka 2001
Klasa 1 gimnazjum
strona 161 zadanie 19 i 20 ;)

Z góry dzięki ; ]]


2

Odpowiedzi

2010-02-02T15:28:24+01:00
Tego pierwszego nie kapuje
a)(-2)+(-2)+(-2)+(-2)+(-2)= -10
b)3+2+2+1+3+1+3+1+3=19
c)0.5+4+(2*0.1)+(2*0.5)+(3*4)+(4*4)+(3*0.5)+(3*0.1)=4.5+0.2+0.25+12+16+1.5+0.3=34.75
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T15:29:45+01:00
1.
a. -2+3xy-2-xy+2xy = 2xy
b. 2g+3gk+2g-5gk-3g = -2gk + 1g
d. 2x+3y-2xy+4x+5y = 6x + 8y - 2xy
e. 2ab-3ac+4bc+6ac-2bc+9 = 2ab + 3ac + 2bc + 9
f. xy+4xy-5+xy+-4xy = 2xy - 5
2.
a. x+x+x+x+x = 5x = -2 do potęgi 5 = -10
b. x+y+y+z+x+z+x+z+x = 4x + 2y + 3z = 4*3+2*2+3*1= 12+4+3= 19
c. a+b+2c+2a+3b+4b+3a+3c = 6a + 8b +5c = 6*0,5 + 8*4 + 5*0,1 = 3 + 32 + 0,5 = 35,5
d. 4x+2y+2-3z-2x+3y+7z+4 = 2x + 5y + 6 + 4z = 2*1/2 + 5*1/5 + 6 + 4*1/4 = 1 + 1 + 6 + 1 = 9
Proszę . Ale nie jestem pewna niektórych .
4 4 4