Odpowiedzi

2010-02-02T15:19:36+01:00
A) chcieli być lepsi.
b)niewiem
c)cjcieli wszystko
d)chcieli wygrać
e)chcieli wziąć wszystko
f)myśleli ze są najlepsi
g)-
h)chciwli wygrać
i) -
11 1 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T15:25:30+01:00
Krzyżacy byli:
a) kłamliwi - w listach do papieża pisali, że Polacy to pogański naród, bo zachował kilka starych tradycji;
b) fałszywi - porwali Danusię, a wszystkim powiedzieli, że to zbójcy ją porwali, a oni ją cudem uratowali;
c) chciwi - gdy Konrad Mazowiecki sprowadził ich do Polski dostali ziemię pod użytek, ale oni chcieli coraz więcej i w końcu zajęli Prusy i zaczęli najeżdżać na Polskę;
d) zawzięci - nie chcieli odpuścić Jurandowi, że zabijał Krzyżaków, którzy pojawili się na jego terenie;
e) pewni siebie - Rotgier był pewny, że wygra pojedynek ze Zbyszkiem, dlatego przyjął wyzwanie, jednak przegrał;
f) zarozumiali - sądzili, że nie ma rycerzy silniejszych i lepszych od Krzyżaków;
g) niesprawiedliwi - gdy wydawali sądy to zawsze brali stronę swoich braci (Krzyżaków);
h) bezlitośni - oślepili Juranda i odcięli mu język;
i) mściwi - okaleczyli Juranda za to, że tępił Krzyżaków, bo zabili mu żonę.
16 4 16