Antek ma 7 razy więcej kaset magnetofonowych niż płyt kompaktowych. Razem ma 64 kasety i płyty. Ile Antek ma kaset, a ile płyt?

Troszkę wiem ale nie do końca proszę o pomoc... Jak by sie dało to działanie niech będą z niewiadomą x :)

Jak to ma pomóc to na lekcji zaczęliśmy tak:
x-ilość płyt
7×x - ilość kaset

Z góry dzięki

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T15:22:46+01:00
Ilość płyt - x
ilość kaset - 7x
razem - 64

7x+x=64
8x=64 / :8
x=8

7x = 7*8=56
Odp: Antek ma 8 płyt i 56 kaset.
1 5 1
2010-02-02T15:24:52+01:00
X-ilość płyt
7×x - ilość kaset
równanie:
7x + x = 64
8x = 64/:8
x = 8 - ilość płyt
7 * 8 = 56 - ilość kaset
spr. 56 + 8 = 64
1 5 1
2010-02-02T15:26:13+01:00
D.
x-ilość płyt kompaktowych
7x-ilość kaset magnetofonowych
64-suma wszystkich płyt
Sz:x=?
Rozw.
8x=64/:8
x=8
7x=56
Odp. Antek ma 8 płyt kompaktowych i 56 kaset magnetofonowych.


1 5 1