Pokój Zosi ma kształt prostopadłościanu o długości 4,5m , szerokości 4m i wysokości 2,5m. Okno i drzwi zajmują 20% powierzchni ścian pokoju. Zosia chce pomalować sufit i ściany pokoju. Ile musi kupić puszek farby, jeżeli jedna puszka farby starcza na pomalowanie 13m² powierzchni?

wiem tylko, że wynik powinien wyjść: 4 puszki farby.

BARDZO PROSZę O OBLICZENIA.

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-02T15:24:14+01:00
Pole sufitu:
4*4.5=18
Pole sciany 1.2:
2.5*4.5=11.25
Pole sciany 3.4:
4*2.5=10

Pole scian:
22.50+20=42.5

42.5-100%
x-80%

x=42.5*80%
----------
100%

x=34m2

Pole ogolem:
35m2+18m2=53m2

53:13=4.07~4

Odp potrzeba 4 puszki
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T15:27:51+01:00
Powierzchnia ścian : 4,5 x 2,5 x 2 = 22,5 m2
4 x 2,5 x 2 = 20
20 + 22,5 = 42,5 m2
20% z 42,5 = 42,5 x 0,2 = 8,5m2
42,5 - 8,5 = 34 m2

powierzchnia sufitu : 4,5 x 4 = 18m2

calkowita powierzchnia do pomalowania:
34 + 18 = 52 m2

52/13 = 4

odp: potrzebuje 4 puszek