Jeśli do naczynia o pionowych ścianach wpadło w czasie deszczu tyle wody, że utworzyła ona na dnie warstwę o głębokości 2mm, to mówimy, że spadły 2mm wody. Do prostopadłościennego rowu o wymiarach dna 4m x 8m deszczu. Ile wiader o pojemności 10 litrów potrzeba, aby zmieścić taką ilość wody?

3

Odpowiedzi

2010-02-03T08:46:12+01:00
O = 4m * 8m = 32m³

32m³ ; 0,001m³ = 32000

32000 ; 10 = 3200 - wiader
1 1 1
2010-02-03T10:36:51+01:00
O = 4m * 8m = 32m³
32m³ :0,001m³ = 32000
32000 :10 = 3200


:-dzielenie
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T12:30:08+01:00
400cm x 800cm x 0,2= 64000ml=64l
64l:10l=7
odp. potrzeba 7 wiader