Wyjaśnij co znaczą te związki frazeologiczne:
1.Kozioł ofiarny
2.gruba ryba
3.drzeć z kimś koty
4.czarna owca
5.wziąć byka za rogi
6.wieszać na kimś psy
7.pisać jak kura pazurem
8.patrzeć wilkiem
9.zejść na psy
10.zające serce
11.końskie zdrowie
12.wykręcak koty ogonem

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T15:33:09+01:00
1.osoba niewinnie oskarżona
2.ktoś ważny, bogaty
3.kłócić się z kimś
4.osoba wyróżniająca się, inna niż wszyscy
5.zaryzykować, podjąć się czegoś trudnego
6.obrażać kogoś
7.pisać brzydko, nieczytelnie
8.patrzeć wrogo
9.zmienić się na gorsze
10.miękkie serce, dobre dla wszystkich
11.zdrowie bardzo dobre
12.zmieniać temat ;]
2 3 2
2010-02-02T15:38:39+01:00
1.człowiek, na którego inni zrzucają całą odpowiedzialność za coś;
2.Ktoś ważny .
3.kłócić się, spierać, nienawidzić się wzajemnie
4. osoba przynosząca wstyd, źle widziana w określonym otoczeniu
5.wziąść sprawy w swoje ręce
6.obmawiać kogoś; źle o kimś mówić; oskarżać kogoś o coś
7.pisać brzydko, nie starannie
8.patrzeć nieufnie, z niechecia, z nienawiscia
9.podupaść
10.tchórzliwe usposobienie, tchórzostwo
11.tryskać zdrowiem
12.wykręcić się z czegoś
2 3 2