Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-02T19:44:33+01:00
JĄDRO KOMÓRKOWE 1. zawiera informację genetyczną (informację o budowie wszystkich białek jakie komórka jest w stanie wytworzyć) zakodowaną w DNA
2. steruje biosyntezą białka
3. przekazuje informację genetyczną komórkom potomnym w procesach podziałów
CHLOROPLAST
1. występują wyłącznie u organizmów roślinnych i niektórych protistów
2. mają zdolność pochłaniania energii słonecznej, z której w procesie fotosyntezy wytwarzają energię chemiczną.

Rybosomy to miejsce wytwarzania białek - substancji, które stanowią materiał budulcowy prawie wszystkich elementów komórki.
4 3 4
2010-02-02T21:10:02+01:00

funkcje jądra komórkowego:
1. zawiera informację genetyczną (informację o budowie wszystkich białek jakie komórka jest w stanie wytworzyć) zakodowaną w DNA
2. steruje biosyntezą białka
3. przekazuje informację genetyczną komórkom potomnym w procesach podziałów

funkcje chloroplastu
Nadają barwę kwiatom, owocom, a czasem również korzeniom (np. marchwi)

Funkcje rybosomu
Rybosomy to miejsce wytwarzania białek - substancji, które stanowią materiał budulcowy prawie wszystkich elementów komórki.
Synteza białek zawsze jest związana z czynnością niewielkich elementów znajdujących się na obszarze cytoplazmy podstawowej lub związanych z błonami siateczki śródplazmatycznej, określanych jako rybosomy Na rybosomach zachodzi biosynteza białka [ to tak w skrócie ] a jeśli chcesz to napisz całe FUNKCJA RYBOSOMÓW: Na rybosomach zachodzi biosynteza białka. Produkują one białka dla komórki. ER ( siateczka ) jest to złożony trójwymiarowy system kanalików i pęcherzyków połączonych między innymi z błoną jądrową . Są dwa rodzaje siateczki. RETIKULUM: - szorstka z doczepionymi rybosomami Funkcja : - produkuje białka na potrzeby komórki - gładka siateczka bez rybosomów Funkcja : - produkuje ( syntezuje ) np. tłuszcze tylko nie białka Funkcja siateczki zwiększa powierzchnię wewnętrzną komórki : - dzieli cytoplazmę na przedziały - modyfikuje czyli przekształca niektóre białka syntetyzowane na rybosomach - bierze udział w detoksykacji - ( niszczenie substancji toksycznych w komórce )
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T23:30:43+01:00
Funkcje jądra:
-zawiera informację genetyczną (informację o budowie -wszystkich białek jakie komórka jest w stanie wytworzyć) zakodowaną w DNA
steruje biosyntezą białka
-przekazuje informację genetyczną komórkom potomnym w procesach podziałów

Funkcje chloroplastów:
-utrzymanie komórki w stanie turgor
-magazyn wody w komórce magazynowanie zbędnych produktów przemiany materii magazynowanie substancji, -utrzymywanie niskiego stężenia jonów sodowych w cytozoluczasami trawienie wewnątrzkomórkowe

Funkcje rybosomu:
-bierze udział w detoksykacji ( niszczenie substancji toksycznych w komórce )
-produkuje białka
-stanowią materiał budulcowy prawie wszystkich elementów komórki

Proszę...:**
5 2 5