1.zad
Uzupełni zdania podmiotami logicznymi.
A) chyba wystarczy mu ..... do końca
B)czy zostało trochę .... z obiadu
c) ..... znowu nie ma w klasie
d) z latami przybywa mi ........
e) nagle zabrakło mi ....... do dalszej dyskusji
f) w miare upływu dni w moim plecaku ubywało ......

2.zad
Ułóż 5 zdań w których podmioty będą określane przez wyrazy wybrane spośród następujących.

wyrazy to : piętnaście , trochę , parę , kilkaset , wiele , mało , dużo

Daje naj :)) za pierwszą odp konkretną i na temat :))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T15:40:11+01:00
A) chyba wystarczy mu CZASU do końca.
B)czy zostało trochę RESZTEK z obiadu.
c) NAUCZYCIELA znowu nie ma w klasie.
d) z latami przybywa mi MĄDROŚCI.
e) nagle zabrakło mi MOTYWACJI do dalszej dyskusji.
f) w miarę upływu dni w moim plecaku ubywało KSIĄŻEK.

Za piętnaście minut wychodzę z domu.
Czy pożyczysz mi trochę kremu?
Wczoraj mama kupiła mi parę butów.
W sklepie wydałam kilkaset złotych.
W tym roku szkolnym Ania zdobyła wiele doświadczeń.
Bardzo mało uczniów było dzisiaj w szkole.
Jak dorosnę będę zarabiała dużo pieniędzy.
1 5 1
2010-02-02T15:45:01+01:00
C) chyba wystarczy mu czasu do końca
b)czy zostało trochę trochę z obiadu
c) Antka znowu nie ma w klasie
d) z latami przybywa mi rozumu
e) nagle zabrakło mi tematu do dalszej dyskusji
f) w miare upływu dni w moim plecaku ubywało jedzenia.

2.
1). Olga ma piętnaście lat.
2). Na drzewie jest mało śliwek.
3). Trochę pieniędzy zaoszczędzę na jutro
4). Dzisiaj miałem parę skarpet brudnych.
5). Kilkaset dzieci uczęszcza do tej szkoły.
6). Dużo dzieci uczęszcza na koło przyrodnicze
7). Wiele dzieci chodzi na redukacje.
1 4 1