Jeśli do naczynia o pionowych ścianach wpadło w czasie deszczu tyle wody, że utworzyła ona na dne warstwe o głębokości 2mm, to mówimy, że spadło 2 mm deszczu. Do prostopadłościennego rowu o wymiarach dna 4m x 8m spadło 8mm deszczu. Ile wiader o pojemności 10l potrzeba aby zmieścić taką ilość wody?

Bardzo prosze o rozwiązanie tego zadania. potrzebuję to na teraz.
Z Góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich urzytkowników zadane.pl

2

Odpowiedzi

2010-02-02T15:37:48+01:00
4m=400cm=4000mm
8m=800cm=8000mm
1dm³=1l=1000000mm³
4000x8000x8=256000000mm³=256dm³
256:10=25.6≈26

Odp.Potrzeba 26 wiader
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T15:38:23+01:00
Wymiary rowu:
szerokość: 4m=40dm
długość: 8m=80dm

ilość deszczu=8mm=0,8cm=0,08dm

objętość deszczu:40dm*80dm*0,08dm=256dm3
1dm3=1l
256dm3=256l

256l/10l=25,6 (jeśli mają być całe wiadra to zaokrąglamy do 26)

Odp.Aby zmieścić taką ilość wody potrzeba 25,6 (lub 26) 10-litrowych wiader wody.