Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T15:42:08+01:00
Dziwna wojna- termin określający okres od października 1939 r. do agresji niemieckiej na Holandię, Belgię i Francję wiosną 1940 r. Francuzi określili tak sytuację, jaka zaistniała we wrześniu 1939 r., po ataku Niemiec hitlerowskich na Polskę. Choć Wielka Brytania i Francja związane były z II RP sojuszem, to ograniczyły się tylko do wypowiedzenia Niemcom wojny (3 IX 1939 r.), ale nie poparły tego faktycznymi działaniami zbrojnymi (jedynie część armii francuskiej podjęła drobne działania zaczepne w rejonie Zagłębia Saary). Oba państwa odmówiły podjęcia nalotów na III Rzeszę, bojąc się utraty eskadr myśliwskich, a na posiedzeniu Rady Najwyższej Sprzymierzonych w Abbeville 12 IX 1939 r. podjęły decyzję, że nie podejmą żadnych akcji przeciw Niemcom.







2010-02-02T15:45:29+01:00
(niby wojna bez walki od września 1930 roku do wiosny 1940)

3 września 1939 roku Wielka Bryania i Francja wypowiedziały Nimcom wojnę Jednak zadnych działań wojennych niepodjeły dlatego nazwano ja wojna dziwna , siedzaca , śmieszna .
1 5 1