Odpowiedzi

2010-02-02T15:38:53+01:00
Wykorzystuje ja w metaboliźmie
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T16:03:02+01:00
Np.
-do do skurczu mięśni i ruchu.
- do przekształcenia w energię cieplną.
do procesów syntezy, np. białek, wielocukrów,

- do transportu aktywnego substancji, osmozy,
- do utrzymania pobudliwości komórek przepływu impulsów nerwowych i bioluminescencji (procesy elektryczne),
4 3 4