A) W balonie jest 40 litrów powietrza. Oblicz, ile litrów tlenu znajduje się w tym balonie. Skład powietrza przedstawiony jest na diagramie kołowym.

b) A ile litrów tlenu byłoby w balonie o pojemności 240 litrów?

Diagram:
azot-78%
tlen-21%
inne-1%

bardzo proszę o dokładne obliczenia
daję naj

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T15:44:49+01:00
A)
40l-100%
Xl- 21%

X= (40*21)/100= 84/10= 8,4 l.

b)
240l-100%
Xl- 21%

X=(240*21)/100=504/10=50,4l
4 5 4
2010-02-02T15:47:34+01:00
A)100% - 40l
21% - x l
_____________
x=40*21/100
x=8,4

b)100% - 240l
21% - x l
________________
x=240*21/100
x=50,4
1 5 1