Odpowiedzi

2010-02-02T15:47:20+01:00
A. kwas siarkowy(IV) H2SO3
b. kwas siarkowy(VI) H2SO4
masa kwasu a 3*16 +32+2*1=82
masa kwasu b 4*16 +32+2*1=98
w 98g kwasu to jest 100%
32---------------------X%
x=32,65% Siarki stanowi w kwasie H2SO4

w 82g kwasu to jest 100%
to32 -------------------Y
Y=39,02 siarki znajduje sie w H2SO3
wiecej siarki znajduje sie w H2SO3
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-02T15:49:20+01:00
Kwas siarkowy (VI)
M H2SO4=2*1U+32u+4*16u=2u+32u+64u=98u

98u-100%
32u-X

x= 32u*100% / 98u
x=
32,65%


Kwas siarkowy(IV)
M H2SO3=2*1u+32u+3*16u=2u+32u+48u=82u
82u-100%
32u-x

x=32u*100% /82u=39,02%

Większą zawartość procentową posiada kwas siarkowy (IV)


Licze na naj ;***:)
1 5 1