Z.1
Na zalesienie wyznaczono działkę prostokątną, której długość była o 300m większa niż podwojona szerokość. Obwód wynosi 5km 400m. Oblicz długość i szerokość.

Z.2
Oblicz miary kątów wewnętrznych trójkąta, jeśli wiadomo, że jeden kąt jest 1,2 razy większy od drugiego, a trzeci jest równy sumie dwóch pozostałych.

To obliczcie z "x".. z góry dzięki temu kto rozwiąże=*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T11:03:24+01:00
1/
O = 5km400m = 5400m
O = 2a +2b
a = x
b = y = 2x + 300m

2x + 2(2x + 300) = 5400
2x + 4x + 600 = 5400
6x = 4800
x = 800m
y = 2x + 300 = 1600 + 300 = 1900m

Odp Długość wynosi 1900m a szerokość 800m

2/
α = 1,2β
γ = α + β
α + β + γ = 180⁰

1,2β + β + 1,2β + β = 180⁰
4,4β = 180⁰
β = 40,9⁰
α = 1,2 * 40,9⁰ = 49,08⁰
γ =49,08⁰ + 40,9⁰ = 89,98⁰

Odp α = 49,08⁰ , β = 40,9⁰ , γ = 89,98⁰
1 5 1
2010-02-05T14:10:18+01:00
Ja bym to tak obliczył ale moge się mylić.

Z1

Prostokąt ma boki a i b.

Dane:
Obwód=5400m=2a+2b

b+300=2a

Obliczenia:

5400=b+300+2b (bo za 2a podsawiliśmy b+300)
5100=3b
b=1700
5400-3400=2000
2000:2=1000

Odp.: Boki działki wynosiły:1700m i 1000m.

z2

Suma miar kątów w trójkącie wynosi 180

Dane:
kąt a=1,2b

kąt b=b

kąt c=1,2b+b

Suma miar:

1,2b + b + 1,2b + b =4,4b

więc 4,4b wynosi 180

tylko że wtedy nie wyjdzie całkowita liczba tylko : 40,(90)

Sprawdź czy nie ma błędu w treści bo ja nie mam pomysłu jak je inaczej zrobić.
1 5 1