Pocisk o masie 20g, poruszający się z prędkością 600 m/s, wbija się w drzewo na glębokość 10cm. Jaka byla średnia sila oporu dzialająca na pocisk podczas wbijania w drzewo ?

dane szukane wzór rozwiązanie i odp :P
powinno wyjść 36 kN xD

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T16:09:55+01:00
S=Vp × t + ½at²
a=Δv / t

0,1 = 600t + ½at²
t = -600 / a

0,1 = -360000/a + 180000/a
0,1 = -180000/a
0,1a = -180000
a = - 1800000

F = m × a
F = 0.02 × 1800000
F = 36000N
F = 36kN
2010-02-02T16:11:29+01:00
Witaj
dane: m=20g=0,02kg v=600m/s, s=10cm=0,1m, vk=0
szukane: T

Ek = 0,5*m*v^2 zostaje zużyta na pracę przeciwko siłom oporu W=T*s
Zatem Ek = W czyli 0,5*m*v2 = Ts cyyli T
sorrz, wzsiada mi komputer
1 1 1