Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T15:54:29+01:00
X- ilość solanki 2 %
y- ilość solanki 5%

x+y=12
0,02x + 0,05y = 12 * 0,04 / *100

x+y=12
2x + 5y = 48

x=12-y
2(12 - y) +5y = 48

x=12 - y
24 + 3y = 48

x=12-y
3y=24 / /3

x=12-y
y=8

X=4
y=8

Odp. Należy dodać 4 kg solanki 2% i 8 kg solanki 5 %
22 4 22
2010-02-02T15:55:27+01:00
X+y=12kg
2%x+5%y=4%*12kg

x+y=12kg |*(-0,02)
0,02x+0,05y=0,36kg

-0,02x-0,02y= 0,24kg
0,02x+0,05y=0,36kg

0,03y=0,12kg |/0,03
y=4

x+4=12
x=8
49 2 49