Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-06T17:37:47+02:00
C) +1 ,+7 ,-2

bo tlen ma zawsze -II, oprócz sytuacji kiedy występuje w nadtlenkach, podtlenkach lub fluorkach, a to nie jest żadna z tych sytuacji

w nadmanganianie mangan występuje na swoim najwyższym, czyli VII stopniu utlenienia

i jeśli policzymy 4*(-2)=-8
mangan ma +VII, czyli zostaje nam +I dla potasu

Pozdrawiam
2009-10-06T18:06:51+02:00
Od razu widać, że odpowiedź c) bo mangan występuje tutaj na stopniu +7 a w pozostałych przykładach jest na +5 :).