Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T16:12:21+01:00
1 liczba=x
2 liczba =⁴/₃x
3 liczba=½(x+⁴/₃x)=½×⁷/₃x=⁷/₆x

x+⁴/₃x+⁷/₆x=21
⁶/₆x+⁸/₆x+⁷/₆x=21
²¹/₆x=21
x=21×⁶/₂₁
x=6= pierwsza liczba

⁴/₃x=⁴/₃×6=8= druga liczba

⁷/₆x=⁷/₆×6=7= trzecia liczba

odp. te liczby to: 6,7i 8
spr. 6+7+8=21
1 5 1
2010-02-02T16:12:46+01:00
X=pierwsza liczba
⁴/₃x=druga liczba
x+⁴/₃x/2 = trzecia liczba

x+⁴/₃x+(x+⁴/₃x)/2 = 21 (aby pozbyć się ułamków mnożymy przez 6)
6x+8x+3(x+⁴/₃x)=126
6x+8x+3x+4x=126
21x=126 |÷21
x=6

pierwsza liczba 6
druga liczba ⁴/₃×6 = 8
trzecia liczba 6+⁴/₃×6/2 = 7