Zad.1
Napisz wzór na obwód i pole trójkąta o bokach długości x,y,z oraz wysokości, opuszczonej na bok y, równej h. Wykonaj rysunek pomocniczy tego trójkąta.

Zad.2
Napisz wzór na obwód i pole trapezu o podstawach długości a i d, ramionach długości c i d oraz wysokości h. Wykonaj rysunek pomocniczy tego trapezu.


RYSUNEK POMOCNICZY PROSZE DODAĆ W ZAŁĄCZNIKU

Z góry dziękuje

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T16:26:53+01:00
Zad. 1
a) obwód- a+b+c a u ciebie tym a=z, b=x, c=y
b) pole- [(a+b) * h ] :2
zad.2
a) obwód- a +b + c +d czyli w twoim wypadku to a + d +c +d
b) pole - [(a+b)*h]:2
1 5 1
2010-02-02T16:29:19+01:00
1) Ob=x+y+z
P=½yh

2)Ob=a+b+c+d
P=½*(a+d)h
3 4 3