Akwarium w kształcie prostopadłościanu o krawędziach długości 50 cm, 30 cm, 20 cm jest wypełnione do połowy wodą.

a)Ile waży woda w akwarium?(obliczenia i wynik)
b)O ile centymetrów podniesie się poziom wody w akwarium, gdy dolejemy 3 litry wody (obliczenia i wynik)
c)Ile wody należy dolać do tego akwarium, aby było wypełnione do ¾ wysokości?(obliczenia i wynik)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T13:17:34+01:00
A) V=5dmx3dmx2dm=30dm³=30l
30÷2=15 15l=15kg
b) V=18l V=2x5xh=18
10xh=18dm³ 18-15=3cm
c) 15l = ½ akwarium
30l = 1 akwarium
15÷2=7,5 ¾ = 7,5l odp. 7,5 .
2010-02-04T14:19:11+01:00
A.V=50×20×15=15000cm³=15l=15kg.
b.15l+3l=18l
CAŁE AKWARIUM =30l
30l÷10=3l=0,1 CAŁEGO AKWARIUM
15l=0,5 CAŁEGO AKWARIUM
16l=0,6 CAŁEGO AKWARIUM

odp.poziom wody podniesie się o 3 cm

c. 30÷4=7,5
15:2=7,5 czyli połowa więc żeby było 3/4 akwarium należy do 15 cm dolać 7,5 cm wody.

15+7,5=22,5cm