Góry nad wodą klęczą jak praczki,
Pełzną owieczki - białe robaczki,
Młoda kobieta gałązki ścina,
Śpiewu jej pełna dolina.

Wśród łąk zielonych stoi staruszek,
Bije i ziemię urodzaj gruszek,
Chronią sie dzieci w tarnin wirydarz,
Krzyczą: "Kominiarz, co mi dasz!"

Wtem chmura cienia chleb ziemi kraje,
Listek listkowi krople podaje
I mały deszczyk poszedł ukośnie,
Zapłakał chłopczyk żałośnie.

Migoce rosa na pajęczynie,
Śpieszą się grabie na koniczynie,
W godzinie smutku nic mi nie trzeba,
Tę trochę ziemi i nieba.

Mam wypisać z tego wiersza środki poetyckie, np. rymy, przenośnie. Proszę o pomoc

2

Odpowiedzi

2010-02-02T16:22:21+01:00
Rymy:
praczki-robaczki
ścina- dolina
staruszek- gruszek
wirydarz-dasz
kraje-podaje
ukośnie-żałośnie
pajęczynie-koniczynie
trzeba-nieba

Przenośnie:
1 wers,2wers----- 1 zwrotka
1 wers------3 zwrotka
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-02T17:47:18+01:00
Rymy:
praczki-robaczki
staruszek-gruszek
ukośnie-żałośnie
Przenośnie:
Góry nad wodą klęczą jak praczki,
Listek listkowi krople podaje
Śpieszą się grabie na koniczynie,
Epitety:
Owieczki białe robaczki
Porównanie
Góry nad wodą klęczą jak praczki,