Odpowiedzi

2010-02-02T16:21:12+01:00
V=PH
H=7
a=3
P=a√3/4=3√3/4
V=3√3/4*7=21√3/4
2010-02-02T16:22:28+01:00
V=a²√3/4*H

V=3²√3/4*7=63√3/4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T16:25:30+01:00
A=3
h=7
obliczmy Pp wiedząc że polem podstawy jest trójkąt równoboczny korzystamy ze wzoru:
Pp=(a²√3)/4
Pp=(3²√3)/4
Pp=(9√3)/4
teraz obliczmy objętość graniastosłupa prawidłowego trójkątnego ze wzoru:
V=Pp×h
V=(9√3)/4×7
V= (63√3)/4 tj. odpowiedź na podane zadanie;))