Oblicz siłę ciężkości, która dziala na ciało o masie 54 kg, na ksiezycu .Wiedząc że przyśpieszenie ziemskie jest mniejwiecej sześciokrotnie większe niż na księżycu.czy wartośc siły cięźkości działającej na to samo ciało na ziemi jest taka sama.oblicz ją.


błagam pomóżcie nie wiem jak to zrobić

2

Odpowiedzi

2010-02-02T16:27:03+01:00


F=5g*54
F=2700
Na księżycu zamiast przyspieszenia ziemskiego g mamy 5razy mniejsze przyciąganie czyli 5g

Na ziemi:
Fg = m *g
Fg = 54*10=540

Chyba tak
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T16:33:39+01:00
Dane:
m = 54 kg
Rozw.:
Ciężar wyraża się się wzorem
F = m × g
g na księżycu wynosi około 1,63 [m/s²]
więc
F = 54 kg × 1,6 [m/s²] = 88,02 N
na Ziemi w Polsce g wynosi dokładnie 9,81[m/s²]
więc
F = 54 kg × 9,81[m/s²] = 529, 74 N
Ciężar na Ziemi tego ciała jest większy
3 5 3