Odpowiedzi

2010-02-02T16:32:07+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T16:33:19+01:00
Piotr Czajkowski napisał Jezioro Łabędzie w latach 1875 – 1876. Choreografem został pochodzący z Czech, Juliusz Reisinger. Instrumentacja orkiestry była następująca: 2 flety i pikolo, 2 oboje, 2 klarnety, 2 fagoty, 4 rogi, 2 kornety, 2 trąbki, 3 puzony, tuba, kotły, triangel, tamburyn, kastaniety, werbel, cymbały, bęben, tam-tam i kwintet smyczkowy.
Balet został wystawiony 27 lutego 1877 roku w Teatrze Bolszoj w Moskwie.

Role :

Księżna,

Książę Zygfryd – jej syn,

Wolfgang – opiekun Zygfryda,

Benno von Sommerstern – przyjaciel księcia,

Odette – dobra wróżka,

von Rothbart – demon zła,

Odile – jego córka, bardzo podobna do Odette,

Mistrz ceremonii,

Księżniczki z Węgier, Polski, Hiszpanii, Neapolu i Rosji,

Baron von Stein z żoną,

Freiherr von Schwarzfels z żoną,

Herold, członkowie dworu, goście, służba i inni.
2010-02-02T17:48:55+01:00
Jezioro łabędzie napisał PIOTR CZAJKOWSKI.