Odpowiedzi

2009-10-06T22:00:06+02:00
Romb składa się z 4 takich samych trójkątów prostokątnych o bokach 3, 4 i x (x - przeciwprostokątna).
x = 3²+4²
x = 25
x = 5


O = 4 * 5 = 20
P = (e * f)/2
e = 2*4 = 8
f = 2*3 = 6

P = 8*6 /2 = 48 /2 = 24

Odp.: Pole ma 24 a obwód wynosi 20.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-06T22:14:37+02:00
Najprzód liczysz pole rombu :
wzór na pole rombu : (e*f)/2
więc: P=(6*8)/2
P=48/2
P=24cm²

Odp. Pole rombu wynosi 24cm²



teraz musisz policzyć obwód tego rombu , ale żeby policzyć obwód musisz podzielić ten romb na 4 trójkąty prostokątne i policzyć ich przeciw prostokątne :
czyli z twierdzenia pitagorasa:
a²+b²=c²
czyli:
4²+3²=x²
16+9=x²
25=x²
x=√25
x=5 cm

i wyszła ci długość przeciwprostokątnej jednego trójkąta . :)
teraz długość przeciwprostokątnej mnożysz razy 4 (bo są 4 trójkąty prostokątne), i ci wychodzi obwód tego rombu. :)
4*5cm=20cm

Odp. Obwód rombu wynosi 20 cm.