Krzysiek jest w reprezentacji koszykarskiej swojej klasy. W pięciu ostatnich meczach zdobył odpowiednio 14, 28, 12, 20 i 6 punktów. Jego kolega z drużyny, Wojtek, uzyskał w czterech meczach 20, 15, 18 i 7 punktów. Który z nich ma lepszą średnią zdobytych punktów w jednym meczu?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T16:34:43+01:00
Krzysiek
14+28+12+20+6=80
80:5=16
Wojtek
20+15+18+7=60
60:4=15

odp: lepszą średnią ma Krzysiek.
5 5 5
2010-02-02T16:35:24+01:00
Krzysiek : 14, 28, 12, 20, 6
14+28+12+20+6 = 80
80 : 5 = 16
16 - srednia krzyska
Wojtek: 20, 15, 18, 7
20+15+18+7 = 60
60 : 4 = 15
15 - srednia wojtka

16>15
Krzysiek ma lepsza srednia

(jesli nie rozumiesz to srednia oblicza sie dodając wszystkie skladniki i dzieląc wynik przez ich ilosc)
3 3 3