Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-06T17:30:03+02:00
X-cena wisiorka
y-cena łańcuszka

x+y=105
x-8+y+0,2y=100

x+y=105 / *(-1)
x+1,2y=108

-x-y=-105
x+1,2y=108

0,2y=3 /*5
y=15zł

x+y=105
x+15=105
x=105-15
x=90zł
Odp. Wisiorek kosztuje 90zł.
Pozdrawiam;)
2009-10-06T17:33:49+02:00
X-łańcuszek
y-wisiorek

{x+y=105
{y-8+x+0,2x=100

{x+y=105
{y-8+1,2x=100

{x+y=105
{y+1,2x=108/*(-1)

{x+y=105
+{-1,2x-y=-108
_______________
-0,2x=-3/-(10)
2x=30/2
x=115


wisiorek: 105zł-15zł= 90zł
Odp. łańcuszek kosztuje 90zł.
  • Użytkownik Zadane
2009-10-06T17:34:39+02:00
X= łańcuszek
y- wisiorek

x+y== 105
(y-8) +x+(20%x) = 100

y = 105-x
y-8 +1,2x =100


(105-x) -8+1,2x=100
1,2x-x=100-105+8
0,2x = 3 / 0,2
x= 15


y = 105-15
y=90



x=15 zł
y= 90zł


sprawdzenie :
x+y = 105
15+90-105


y-8+1,2x=100
90-8+1,2 *15 =100
100=100

l=p


odp.wisorek kosztuje 90zł :D