Odpowiedzi

2010-02-02T16:50:49+01:00
A)8x+5 = 7X
8x-7x= -5
x= -5
Spr. 8*(-5)+5 = 7*(-5)
-40+5 = -35
-35= -35

b)7n+2=6n-3
7n-6n=-3-2
n=-5
Spr. 7*(-5)+2 = 6*(-5)-3
-35+2=-30-3
-33=-33

c)-x+25=2x-2
-x-2x=-2-25
-3x=-27 /:(-3)
x=9
Spr. -9+25 = 2*9-2
16= 18-2
16=16

d)-9z-7=-z-6
-9z+z=-6+7
-8z= 1/:(-8)
z= - 1/8
Spr -9*(-1/8) - 7= -(-1/8)-6
9/8 - 7 = 1/8-6
-5 i 7/8 = - 5 i 7/8

e)25m-3=24m-4
25m-24m=-4+3
m=-1
spr. 25*(-1)-3=24*(-1)-4
-25-3=-24-4
-28=-28

f)-s+15=4s-14
-s-4s=-14-15
-5s=-29 /:(-5)
s=5,8
spr. -5,8+15= 4*5.8-14
9,2=23,2-14
9,2=9,2

g)17y+28=19y+27
17y-19y=27-28
-2y=-1 /:(-2)
y=0,5
spr. 17*0,5+28= 19*0,5+27
8,5+28=9,5+27
36,5=36,5

h)8k-19=-8k+19
8k+8k=19+19
16k=38 /:16
k=2,375
spr 8*2,375-19=-8*2,375+19
19-19=-19+19
0=0
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T16:59:10+01:00
A)8x+5=7x
8x-7x=-5
x=-5

b)7n+2=6n-3
7n-6n=-3-2
n=-5

c)-x+25=2x-2
-x-2x=-2-25
-3x=-27/:(-3)
x=9

d)-9z-7=-z-6
-9z+z=-6+7
-8z=1/:(-8)
z=-1/8

e)25m-3=24m-4
25m-24m=-4+3
m=-1

f)-s+15=4s-14
-s-4s=-14-15
-5s=-29/:(-5)
s=5,8
g)17y+28=19y+27
17y-19y=27-28
-2y=-1/:(-2)
y=0,5
h)8k-19=-8k+19
8k+8k=19-19
16k=0/:16
k=0