Hmmm...dopiero dzisiaj zaczęłam pierwiastki więc mam problem z kilkoma przykładami..zadanie na jutro...prosze o wynik i wytłumaczenie jak doszlo do tego wyniku..
√169
√9/25 (ułamek zwykły)
√49/16
√1/36
√3 całe i 1/16
√6 całych i 1/4
√0,16
√0,0009
√1,44

3

Odpowiedzi

2009-10-06T17:44:24+02:00
169 =13
√9/25 (ułamek zwykły)3/5(takze ułamek zwykły
√49/16=7/4
√1/36=1/6
√3 całe i 1/16≈1,7całe i 1/16(chyba że to tez jest pod pierwiastkiem to wtedy 1/4)
√6 całych i 1/4=√61/2
√0,16=0,4
√0,0009=0,03
√1,44 =1,2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-06T17:47:10+02:00
√169 = 13 -> 13 * 13=169
√9/25 = 3/5 -> 3/5 * 3/5 = 9/25
√49/16 = 7/4 -> 7/4 * 7/4 = 49/16
√1/36 = 1/6 -> 1/6 * 1/6 = 1/36
√3 1/16 = √49/16 = 7/4 -> 7/4 * 7/4 = 49/16
√6 1/4 = √25/4 = 5/2 -> 5/2 * 5/2 = 25/4
√0,16 = 0,4 -> 0,4 * 0,4 = 0,16
√0,0009 = 0,03 -> 0,03 * 0,03 = 0,0009
√1,44 = 1,2 -> 1,2 * 1,2 = 1,44
  • Użytkownik Zadane
2009-10-06T17:49:16+02:00
√169 = 13 bo 13*13=169
√9/25 (ułamek zwykły) = √0,36 bo 0,6*,06= 0,36
√49/16 = 7/4
√1/36 = 1/6
√3 całe i 1/16 =
√6 całych i 1/4 =√61/2
√0,16= 0,4 bo 0,4*0,4=0,16
√0,0009 = 0,03
√1,44 = 1,2 bo 1,2*1,2 = 1,44


dlaczego "
√ 36 = 6 dlatego ze 6 ² = 36

czyli wynikiem musi byc liczba ktora podniesiona o kwadratu da nam tą pod pierwiastkiem