Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T16:41:17+01:00
Bakterie są niewidzialnymi wrogami człowieka, ponieważ są tak małe, nie do zobaczenia przez ludzkie oko, przez co mogą sprawiać dużo problemów zarażając nas różnymi chorobami itd. Lecz są również przyjaciółmi, ponieważ istnieją różnie dobre dla nas kultury bakterii które pomagają nam w zwalczaniu chorób i infekcji.
2010-02-02T16:42:44+01:00
Są niewidzialnymi wrogami człowieka, ponieważ wywołują rożne choroby zakażenia a przyjaciółmi bo wykorzystuje się je np do produkcji szczepionek, wytwarzanie jogurtu , kwaszenie kapusty ogórków
2010-02-02T16:44:41+01:00
Sądze, że dlatego bo są najmniejszymi organizmami, powodują choroby ale niektóre pomagają człowiekowi np pałeczki okreżnicy (bakterie symbiotyczne otrzymują pokarm ale człowiek dostaje witaminy), użyźniają glebe, pełnią role w oczyszczaniu środowisku. Szkodzą wywołując choroby np zapalenie płuc anginę kiłę, wytwarzają toksyny i wywołują procesy gnilne :)