1.Wymień ( na przykładach ) przystosowania pasożytów wewnętrznych do
pasożytniczego trybu życia.
2. Wymień ( na przykładach ) przystosowania pasożytów zewnętrznych do pasożytniczego trybu życia.
3. Uzasadnij istnienie równowagi w układzie pasożyt-żywiciel.
4. Dlaczego przed wyjazdem do krajów tropikalnych musimy poddać się szczepieniom przeciw chorobom tam występującym?

Proszę o dokładne odpowiedzi, daje naj :)))

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-02T19:40:15+01:00
1. Pasożyty wewnętrzne dbają o swojego żywiciela gdyz same straciłyby życie. Otóż posłużmy się przykładem tasiemca, który w organiezmie może żerować tylko jednen, by nie pozbawić życia swojego żywiciela i siebie.
2. Pasożyty zewnętrze, mają specjalne narządy które pomagają im w czerpaniu korzyści z drugiego organizmu. Np, kleszcz wgryza się w skórę żywiciela, zagnieżdzając tam swój otwór gębowy i pijąc krew żywiciela.
3. Równowagą włąsnie jest to że paspżyty zazwyczaj nie doprowadzają do śmierci żywiciela, a u żywiela nie wyrządzają więkrzych szkód. Tasiemiec żeruje tylko jesed by nie zabić żywiciela, a tym samym życia nie pozbawić siebie
4. By być odporniejszym na choroby, które w naszym klimacie nie występują, bo nasz organizm przystosowany jest do życia w jedynm klimacie, a przejściedo innego może powodować, ze nie będzie odporny na choroby tropikalne.
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T19:44:39+01:00
1.
a) Aparaty czepne na główce (przyssawki, haczyki, bruzdy) umożliwiają przymocowanie np.tasiemca do sciany jelita żywiciela.
b) Spłaszczone ciało dostasowuje sie do kształtu zainfekowanego narządu.
c)Powłoka ciała (kutykula) chroni przed enzymami traiącymi gospodarza, a jednoczesnie umożliwia wchłanianie pokarmu.
d) mają zdolność do oddychania beztlenowego.
e) Nie mają oczu i ubarwienia.
f) charakteryzuje je obojnactwo i samozapłodnienie, atakże olbrzymia płodnośc.
2.
a) Małe rozmary np. wesz
b)brak skrzydeł np. kleszcze
d)zredukowane oczy np pijawka
e) aparat kłująco-ssący np komar
f)czepne odnóża np. kleszcz
3.
Stabilne srodowisko dla pasożyta, obfituje w pokarm, daj schronienie
Organizm gospodarza broni sie, smierc gospodarza powoduje smierc pasożyta
4.
Ponieważ wiel z chorob tam istniejących nie jest uleczalna lub proces leczenie jest bolesny i długotrwały, ponadto nasz organizm nie jest uodporniony na tego typu pasożyty i bakterie, szczepionka chroni nas i daje pewność, że się nie zarazimy.
4 5 4