A) Uczniowie klasy VI wybrali sie na czterodniowy rajd pieszy o dlugosci trasy 40 km. Pierwszego dnia uczestnicy rajdu przeszli ¼
calej trasy, a drugiego ⅖ tego co zostalo.
Ile kilometrow zostalo im jeszcze do przejscia ?

b) Ile kilometrow uczniowie przeszli trzeciego dnia, jesli w ostatnim dniu pokonali tylko ½ tego, co przeszli drugiego dnia ?

3

Odpowiedzi

2010-02-02T16:47:16+01:00
A. 18 kilometrów.
b. 16 kilometrów.
34 1 34
2010-02-02T16:51:35+01:00
A) 40km : 4 = 10km tyle przeszli 1dnia
A drugiego ⅖ czyli 30km : 5 = 6 to jest ⅕ czyli 2×6=12km
Zostało im jeszcze do przejscia 18km



b)12 : 2 = 6 i tyle przeszli 3dnia
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T16:52:44+01:00
A)trasa-40 km
1 dzień-1/4 z 40
2 dzień- 2/5 z 2 dnia

1/4x40=10 km
40-10=30 Km
30x2/5=12km
30-12=18 km
Odp: Do przejścia uczniom pozostało 18 km.

b) 12km-pokonana trasa 2 dnia
12x1/2=6 km = ostatniego dnia
22-6=16 km
Odp: Trzeciego dnia przeszli 16 km.

23 4 23