Odpowiedzi

2010-02-02T16:51:34+01:00
Izotopy promieniotwórcze inaczej radioizotopy są to pierwiastki lub ich odmiany, których jądra atomów są niestabilne i samorzutnie ulegają przemianie promieniotwórczej. W wyniku tej przemiany powstają inne atomy, cząstki elementarne, a także uwalniana jest energia w postaci promieniowania gamma i energii kinetycznej produktów przemiany.
6 3 6
2010-02-02T16:51:46+01:00
Pierwiastki lub odmiany pierwiastków których jądra atomowe są niestabilne i samorzutnie ulegają przemianie promieniotwórczej.
8 4 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T16:52:41+01:00
Izotopy promieniotwórcze to pierwiastki lub odmiany pierwiastków,których jądra atomów są niestabilne i samorzutnie ulegają przemianie promieniotwórczej.
Charakteryzuje je czas połowicznego rozpadu,po którym połowa jąder danego izotopu ulegnie przemianie.
6 3 6