Odpowiedzi

2010-02-02T16:49:57+01:00
633-651 – perskie imperium Sasanidów
634-640 – bizantyjską Syrię po Antiochię Syryjską,
640-645 – bizantyjski Egipt i Trypolitanię
649 – bizantyjski Cypr
654 – Armenię
655 – bizantyjskie Rodos
659 – południowo-wschodnią część bizantyjskiej Azji Mniejszej po Tars
659-714 dorzecze Amu-darii (Chorezm), Syr-darii (Samarkanda i Buchara) i ziemie na zachód od Indusu (późniejszy Afganistan)
698-709 – pozostałą część bizantyjskiej Afryki (dzisiejszy Maghreb)
711-714 – wizygocką Hiszpanię (z wyjątkiem Asturii) i Septymanii (nadmorskiego pasa Akwitanii między ujściem Rodanu a Pirenejami)
719-759 – część południowej Francji z miastami: Narbonne i Montpellier (719), Nimes, Carcassonne i Autun (725); Bordeaux, Lyon, Besancon i Sens (731); Saint Remi i Awinion (734); Arles (735)
760 – bizantyjską Sardynię
798 – bizantyjskie Baleary
823 – bizantyjską Kretę
831-878 – bizantyjską Korsykę i Sycylię
25 4 25
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T16:50:44+01:00
Palestyna
Syria
Egipt
Persja
Armenia
Hiszpania
Wybrzeża Afryki Północnej
44 4 44