Powierzchnia Oceanu Lodowatego Północnego jest równa 13,1 mln.
km2, powierzchnia oceanu Indyjskiego jest o 61,8 mln. km2 większa,
powierzchnia Oceanu Atlantyckiego wynosi 93,4 mln. km2,
a powierzchnia Oceanu Spokojnego ma o 11,4 mln. km2 więcej niż
powierzchnie Oceanów Atlantyckiego i Indyjskiego wzięte razem.
Oblicz łączną powierzchnię wszystkich oceanów.

Zad 2

Pigułka ważąca 1,5g zawiera 350mg czynnego lekarstwa. Ile waży masa którą domieszano do tego lekarstwa aby sporządzić pigułkę?

Uwaga. 1 gram (1g)=1000 miligramów (1000mg).

Zad3.

9,3+0,46-8,048+2,775=

170,2-25,55-37,086-43,643=

2000-1298,37-152,8-428,0559=

2590-342,6+48,057-933,745=

2

Odpowiedzi

2010-02-02T17:09:30+01:00
1 )
13, 1 mln km2 =O.lodowaty północny

O.Indyjski = 13,1 + 61,8 = 74,9 mln km2

93,4 mln km2-O.Atlantycki

Spokojny = 93,4 + 74,9 + 11,4 = 179,7 mln km2

łącznie:
13,1 + 74,9 + 93,4 + 179,7 = 361,1 mln km2




2)
1,5 g = 1500 mg

1500 mg - 350 mg = 1150 mg.

Odp.Ta masa to 1150 mg. : ) I jest to 1,15 g


3 )

9,3+0,46-8,048+2,775=4,487

170,2-25,55-37,086-43,643=63, 921

2000-1298,37-152,8-428,0559=120,7741

2590-342,6+48,057-933,745=1361,712

: ) Proszę bardzo.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T17:15:41+01:00
Zad.1
Ocean Lodowaty Północny = 13,1 mln. km2
Ocean Indyjski = 13,1 mln. km2 + 61,8 mln. km2 = 74,9 mln. km2
Ocean Atlantycki = 93,4 mln. km2
Ocean Spokojny = 93,4 mln. km2 + 74,9 mln. km2 + 11,4 mln. km2
= 179,7 mln. km2

Łączna powierzchnia oceanów:
13,1 mln. km2 + 74,9 mln. km2 + 93,4 mln. km2 + 179,7 mln. km2
= 361.1 mln. km2

Zad.2
Pigułka waży 1,5g
Czynne lekarstwo 350mg
1000mg = 1g
350mg = 0,35g

1,5g - 0,35g = 1,15g

masa którą domieszano do tego lekarstwa aby sporządzić pigułkę waży 1,15g

Zad.3
9,3+0,46-8,048+2,775= 4,487

170,2-25,55-37,086-43,643= 63,921

2000-1298,37-152,8-428,0559= 120,7741

2590-342,6+48,057-933,745= 1361,712