Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T17:05:46+01:00
Konwencje genewskie - szereg umów dotyczących prawa międzynarodowego i pomocy humanitarnej podpisany w Genewie w Szwajcarii; jest on częścią międzynarodowego prawa humanitarnego. Konwencje były rezultatem działalności i zabiegów politycznych Henriego Dunanta. Można spotkać się także z pojęciem "prawa genewskiego", czyli prawa opartego na tych konwencjach.
8 1 8
2010-02-02T17:44:02+01:00
I Konwencja Genewska - o polepszeniu losu rannych i chorych w armiach czynnych

Zgodnie z I i II konwencją genewską strony konfliktu zobowiązują się do:
- humanitarnego traktowania rannych i chorych
- leczenia ich przez tę stronę, we władzy której się znaleźli
- wyławiania rozbitków
Ponadto:
- zabronione są wszelkie zamachy na ich życie, a szczególnie ich dobijanie oraz świadome pozostawianie bez opieki
- ochronie podlegają również szpitale oraz ruchome formacje sanitarne; emblematem wyróżniającym służby sanitarne stron walczących jest znak czerwonego krzyża na białym tle lub czerwonego półksiężyca.
12 3 12
2010-02-02T18:17:21+01:00
Konwencja genewskie - szereg umów dotyczących prawa międzynarodowego i pomocy humanitarnej podpisany w Genewie
w Szwajcarii; jest on częścią międzynarodowego
prawa humanitarnego. Konwencje były rezultatem działalności i zabiegów politycznych Henriego Dunanta.
8 2 8