Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-02T16:59:49+01:00
1.Dawniej rzucic rękawicę oznaczało wyzwanie innego rycerza na pojedynek a podnieśienie rękawicy przez drugiego rycerza oznaczało przyjęcie wyzwania i stanięcie do walkiDziś to może oznaczać tak jak w dawnych czasach wyzywając kogoś do bujki .
2010-02-02T16:59:50+01:00
Rzucić rękawicę- wyzwać na pojedynek.
Podnieść rękawice- podjąć wyzwanie. :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T17:01:23+01:00
Kiedyś zwrot " rzucić komuś rękawice" znaczył wyzwać kogoś na bitwę, a "podnieść rzuconą rękawicę" oznaczał podjąć się walki.
a dziś znaczy to samo. ;)