1. Zapisz co nazywają podane rzeczowniki:
a)biel
b)krzyk
c)głośnik

2. Wypisz po kilka rzeczowników nazywających pozytywne i negatywne stany, uczucia i emocje.

3. Od przymiotników utwórz rzeczowniki będące nazwami cech.

4. Podkreśl rzeczowniki pospolite:
a) Robert Korzeniowski zdobył w chodzie trzy złote metale olimpijskie.
b) Pierwszym człowiekiem, który w biegu na sto metró przekroczył granicę dziesięciu sekund był Jim Hines.
c) W 1977 roku Irena Szewińska została uznana za najlepszą lekkoatletkę świata.


dam naj! < 333 proszę pomóżcie ; **

2

Odpowiedzi

2010-02-02T17:02:59+01:00
1.
a) kolor
b) emocje
c) przedmiot, rzecz

2.
Pozytywne: radość,uśmiech, zadowolenie
Negatywne: złość, smutek, płacz

3.
zły-złość
smutny-smutek
płacze-płacz
uśmiecha się-uśmiech

4. a w czwartym niestety nie pomogę ;(

Pozdrawiam ;] Myślę ze dobrze rozwiązałam
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T17:05:26+01:00
Zapisz co nazywają podane rzeczowniki:
a)biel - rzeczownik, nazywa kolor.
b)krzyk - rzeczownik, nazywa czynność, zdarzenie.
c)głośnik - rzeczownik, nazywa rzecz.

Wypisz po kilka rzeczowników nazywających pozytywne i negatywne stany, uczucia i emocje.

Poz. zauroczony, podniecony, zadowolony, zaskoczony ( na pozytyw)
Negat. zdziwiony, wystraszony, zdenerwowany, onieśmielony,

Od przymiotników utwórz rzeczowniki będące nazwami cech.
zauroczony - zauroczyć się, kochliwy, wrażliwy. podniecony - szybko ulegający emocjom, zaskoczony - nie spodziewający się, nie przewidujący,
zdziwiony- nie spodziewający się, nie przewidujący, wystraszony - tchórz, zdenerwowany- nerwus, łatwo wpadający w gniew, onieśmielony - nieśmiałość.

Podkreśl rzeczowniki pospolite:
a) Robert Korzeniowski zdobył w chodzie trzy złote metale olimpijskie. (medale)
b) Pierwszym człowiekiem, który w biegu na sto metrów przekroczył granicę dziesięciu sekund był Jim Hines. (metry, sekundy, granica)
c) W 1977 roku Irena Szewińska została uznana za najlepszą lekkoatletkę świata. (lekkoatletka)
6 4 6