Odpowiedzi

  • vXv
  • Początkujący
2010-02-02T17:13:43+01:00
Komisję Edukacji Narodowej powołano na sejmie rozbiorowym 14 października 1773 r. na wniosek króla polskiego Stanisława Augusta Poniatowskiego. Wkrótce KEN zorganizowała świeckie szkoły parafialne w których nauczano w oparciu o najnowsze zdobycze ówczesnej wiedzy.
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T17:15:13+01:00
Komisja Edukacji Narodowej została utworzona w 1773 roku za panowania Stanisława Augusta Poniatowskiego.Przejęła ona nadzór nad szkołami,które były prowadzone przez zakon jezuitów.Jej głównymi działaczami i współtwórcami byli uczeni i przedstawiciele epoki oświecenia min.H.Kołłątaj,J.Chreptowicz,G.Piramowicz,I.Potocki.
Wszkołach podległych K.E.N. zaczeto nauczać w języku polskim,dzieki czemu łacina straciła dotychczasowe znaczenie.Uczono w nich nie tylko czytania i pisania,ale także przedmiotów praktycznych.Obchodzone były rocznice narodowe,by w ten sposób wzbudzić patriotyzm w młodych .
4 5 4